!-- Codes by HTML.am --> एकम् सत्यम् . विप्रा: बहुधा वदन्ति Truth is Unity. Scholars describe in many ways. அவன் ஒருவனே. படித்தவர் பல்விதமாக பகர்வர். स एक: (तैत्रॆय) तस्य वाचक: प्रणव:

OM..Sa Ekaha

एकम् सत्यम् . विप्रा: बहुधा वदन्ति
Truth is Unity. Scholars describe in many ways.
அவன் ஒருவனே. படித்தவர் பல்விதமாக பகர்வர்.
स एक: (तैत्रॆय) तस्य वाचक: प्रणव:
He is One (Taitreya Upanishad)
(And) His Verbal form is Pranavaha
===========================
पठत संस्कृतं वदत संस्कृतं
लसतु संस्कृतं चिरं गृहे गृहे च पुनरपि




A centre of Prayer and Meditation. இது ஒரு தியான மையம். இறைவ்னின் சன்னிதானம்.

A centre of Prayer and Meditation.   இது  ஒரு தியான மையம்.  இறைவ்னின் சன்னிதானம்.
Ganapathi Yanthra

THIS BLOG IS DEVOTED TO ORTHODOX, VEDIC CULTURE,TRADITIONS AND PHILOSOPHY OF HINDUISM

ஸத்யம்
சிவம்
சுந்தரம். .
ஆன்மீகம்
Satyam Shivam Sundaram
Aanmeekam

Peace resides in love of God.





When the connection with the Divine happens, no matter where you are, you can achieve and get what you wish for. Whatever blessing you give starts to manifest.

- Sri Sri Ravi Shankar

Saturday, January 19, 2008

I am Shiva ! I am Shiva !

சிப்'புக்குள் இருக்கும் அன்பர் ஜீவா
'சிப்'பிக்குள் முத்தெடுத்து = தன்
சித்தமதில் சிவன் கண்டு அப்பேர் ஆனந்தத்தைச்
சுற்றத்தோடு பகிர்ந்த ஓர் பதிவும் கண்டேன்.
அவரால் உந்தப்பட்டு எழுதப்பட்டது இந்தப்பதிவு.
http://jeevagv.blogspot.com/2008/01/blog-post.html
ஆதிசங்கரரின் ஆத்ம போத வாக்கியங்களை மறுபடியும்
மறுபடியும் படித்து மெய் உணர்ந்து
ஷிவோஹம். நான் சிவன் என்ற நிலை அடைவது
சமாதி நிலையின் முதல் கட்டம்.

அன்பர் யாவரும் "ஷிவோஹம்" என்ற அற்புதமான ஸ்லோகத்தினைக்
கேட்டு இன்புறவேண்டும்.


आत्मन्येव अखिलम् द्रुश्यम् प्र विलाप्य धिया सुधी:
भावयेदेकम् आत्मानम् निर्मलाकाश्वत्सदा

The objective world that the senses perceive covers or envelopes(and super imposed )

Atman. It is in our
false perception that we perceive this world as the real one just as in

darkness, a rope is perceived
as a snake. The intelligent amongst us apply reasoning and through a process

of constant
discrimination realise the non existence of this world apart from Atman

रूप वर्णादिकम् सर्वम् विग्नाय परमार्थयेत्
परिपूऱण चिदानन्द् स्वरूपेणावतिष्टते

The wise really know that all that exist and can exist is nothing but Brahman

. That there exists nothing but Brahman is true for both the wise as well as

the ignorant of the existence of Brahman. But the ignorant (one who has not

started an effort to cleanse the Atman of the Upaadis covering the same)

believe in the names and forms and therefore for him, the see the world

enveloping him as real, in the place of Brahman.